Spotkanie ustępującej Rady Uniwersytetu już za nami. O zadaniach Rady pisałem w poprzednim wpisie. Myślę, że spotkanie dało dobry wgląd w pracę tego gremium. Pojawiło się kilka ciekawych wątków, które warto z pewnością będzie podjąć w bezpośrednim kontakcie z nowymi członkami, czy na forum Senatu. Zapis spotkania można obejrzeć na kanale YouTobe.
Strona techniczna
Zainteresowała mnie strona techniczna spotkania. Jeszcze nie wykorzystywałem MS Teams do transmisji na YouTube czy Facebooku. Oglądałem przekaz na YouTube i muszę przyznać, że był bardzo dobrej jakości. Gratulacje dla Działu komunikacji UWr. Obraz się nie rwał, głos był dobrej jakości. Uczestnicy korzystali z różnych teł (z jakiej winnicy pochodziły beczki?). Różnie też mieli ustawione komputery (w większości laptopy). Gdyby podłożyli pod nie kilka książek i oddalili się nieco od ekranu, byliby lepiej widoczni.
Wzorcowe rozwiązanie
W przypadku przewodniczącej Rady otrzymaliśmy wręcz perfekcyjny przekaz. Kamera była świetnej jakości, ustawiono ją w odpowiedniej odległości, szare tło nie rozpraszało, oświetlenie koncentrowało się na postaci (piękne, miękkie oświetlenie z obu stron i lekka poświata wokół twarzy). Może warto przygotować – obok szablonów do prezentacji – podpowiedzi, jak występować w internecie, by nie rozpraszać uwagi i być bardziej przekonującym? Ponieważ to było spotkanie, rozmowa, przygotowanie prezentacji nie było konieczne, choć – ponieważ padało kilka liczb – można było je wyświetlić na slajdach. Kilka miesięcy temu otrzymałem z Niemiec podobne zalecenia, to dość praktyczne rozwiązanie.