Prowadziłem różne zajęcia dydaktyczne w Polsce i zagranicą (ćwiczenia, proseminaria, konwersatoria, warsztaty, seminaria, wykłady). Moje wieloletnie doświadczenie w tym zakresie wykorzystywałem przy (współ)tworzeniu nowych kierunków studiów. Do zajęć wprowadzałem różne innowacyjne metody kształcenia.

W ostatnich czasie zacząłem specjalizować się w zajęciach z wykorzystaniem różnych narzędzi elektronicznych. Moimi uwagami dzielę się na blogu „blogihistoria”. Ponieważ problem trybu zajęć (zdalne, mieszane czy online) jest nadal aktualny, w przyszłości chcę poświęcić mu więcej miejsca. Z pewnością wyzwaniem na przyszłość są zajęcia mieszane (hybrydowe). Efektem tych prac będzie, taką mam nadzieję, przygotowanie publikacji, która powinna wesprzeć ten rodzaj naszej działalności akademickiej (pierwsze próby już istnieją).

Jestem promotorem wielu prac licencjackich i magisterskich. Wypromowałem kilku doktorów, byłem recenzentem w postępowaniach kwalifikacjach i awansowych.